2013 yılından bu yana gerçekleştirdiğimiz eğitimlerimizin katılımcılarından bazılarına ait yorumları aşağıda bulabilirsiniz.

 

Çocukların etkin katılımını sağlayabilmesi, kendini tanıma, kendine güveni geliştirmesi, planlı olmayı ve azmetmeyi öğretmesi, farklı çocukların fark edilip bu şekilde ilgilerinin çekilmesi gibi birçok alanda yararlı olduğunu düşünüyorum.

H. Handan COŞKUN  /   Sevinç Koleji, İzmir – Okul Müdürü   

 

Genel bilgi ve oyunların bütünleştirilerek anlatılmış olması ve aynı meslek grubu olarak; bir arada bulunarak, farklı görüş ve önerileri almak gayet yararlı idi.

Fatma TAHTA  /  İstanbul Aydın Üniversitesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretim Üyesi  

 

İyi planlama; materyallerin uygulamaların adım adım uygulamalar ile verilmesi yerinde oldu.

Aylin SÖZER ÇAPAN  /  İstanbul Aydın Üniversitesi Okul Öncesi Öğretim Üyesi  

 

Öğretmenlerden ve okul çağından önce anne-babaların da çocuklarının çok yönlü gelişimi için Oyun Tabanlı Öğrenme Programı’ndan yararlanabileceğini, doğru oyun sırasıyla oyun kütüphanesini oluşturabilmeyi öğrendim.

Gizem CANKURTARAN  / İzmir Konak 19 Mayıs İlkokulu Sınıf Öğretmeni ve Müdür Yardımcısı 

 

Eğitmenin hakimiyeti, iletişim becerisi, zaman planlamasının iyi olması; oyunların orijinalliği ve çocuk için bireysel ya da grup uygulamalarına göre desteklediği, güçlendirdiği ve gerçekleştirdiği beceriler; oyun konularının özellikle çocuğun yaşam becerilerine yönelik temel kazanımlar içermesi etkili ve yararlıydı.

Ayşegül NALBANTOĞLU  /  Hacettepe Ünv. Beytepe Anaokulu Çocuk Gelişim ve Eğitimi Uzmanı  

 

Öğrencilerin keyifle öğrenmelerini sağlayarak oyunları farklılaştırak da başka becerileri desteklemeyi ve yaratıcılıklarını arttırmayı yararlı buldum.

Fatma Yasemin Aykol         Rehber Öğretmen, Nesibe Aydın Antalya Okulları

 

Uluslararası bilimsel temellere dayalı olması güvenirliği arttırıyor. Eğitime katkısını gördük ve başarıyı arttırdığını birebir gözlemledik.

Arzu SEZİN KILIÇ / Sevinç Koleji -İzmir- Sınıf Öğretmeni 

 

Bugüne kadar katıldığım en etkili ve en güzel eğitimdi. Sunumun görsel materyallerle yapılması hem konuyu daha iyi anlamamı sağladı, hem de hafızada kalması açısından çok etkiliydi. Bu eğitime gelirken kafamda oluşturduğum tüm soruların cevabını aldım.

Elif TÜRKSEV / Bursa Beşevler Anaokulu – Okul Müdürü  

 

Eğitimde beni en çok etkileyen ve yararlı olduğunu düşündüğüm noktalar; oyunların çok iyi ve keyifli olarak anlatılması, eğitim ve öğretim ile ilgili çok fazla ipucu verilmesi oldu.

Mahzuni ARSLAN /  St. Joseph Lisesi - Matematik Öğretmeni 

 

Yapılandırılmış bir şekilde,  kararlılıkla uygulanırsa bir çocuğun hayatına farklı şekillerde de değebileceğini görmem bana en iyi gelen kısmıydı. Çok teşekkürler…

Nur FURTUN SÖKMEN  /  Psikolojik Danışman

 

Eğitimdeki öğrenme becerileri bilimsel temeller üzerine oturtularak anlatıldı. Etkileyici bir yöntem.

Nazan ATA TOMAK  /  Matematik Öğretmeni Özel Bahçeşehir Neslin Değişen Sesi Okulları 

 

Akıl oyunlarını hayatın her alanında uygulayıp yaratıcılığı geliştirebiliriz.

Elif Yavuz / Anaokul Öğretmeni, Helen Doron, Ataşehir, İstanbul

 

Farklı oyunlarla farklı düşünme becerilerinin sistematik bir biçimde öğrencilere aktarılması zeka gelişimini olumlu olarak etkilemektedir. Bu eğitimde tüm bu ihtiyaçlara yönelik detaylı ve bilimsel bakış açılarıyla desteklenen, bilişsel ve duyuşsal özellikler dikkate alınarak yapılan çalışmalar tamamen yerinde ve anlamlı olmuştur.

Hatıra HARDAL / Matematik Öğretmeni-Akıl Oyunları Kulübü ve Tübitak Kulübü Öğretmeni, İTÜ Geliştirme Vakfı Özel Beylerbeyi Ortaokulu

 

Kutu oyunlarını anlatmak yerine Oyun Tabanlı Öğrenme felsefesini benimsettiğiniz için teşekkür ederim :)

Tuğba GÜNER / Ege Üniversitesi GVO Fethiye Kampüsü – Anaokulu Öğretmeni ve Yaratıcı Drama Eğitmeni 

 

Klasik eğitim sisteminden çok farklı olarak öğrenmenin ne kadar zevkli ve kolaylaştırıcı bir hale getirilebileceğini öğrendim.

Levent ÖZGÜZEL  /  Fen Bilgisi Öğretmeni 

 

Eğitim inanılmaz keyifli geçti. Sattığım fakat içeriğini bilmediğim ürünlerin özelliklerini keşfettim. Bildiğimi zannettikleriminse ne kadar farklı anlatılabileceğini öğrendim. Ama her şeyden önemlisi çocuk-yetişkin bütün bu oyunlarla kazanabileceğimiz, kazandıracağımız, akıl yürütme ve davranış biçimlerin öğrenmek oldu. Bana yeni kapılar açtınız.  Teşekkürler.

Hülya GÜMÜŞ  /  Tayfa Kitap Evi İşletme sahibi - Sinop 

 

Bu eğitimin kesinlikle bu alanda çocuklarla iletişimde olan, oyun oynatan, farklı branşlarda ders veren tüm eğitimcilerin alması gereken bir eğitim olduğunu düşünüyorum. Bakış açımıza fark kattığınız, farklı perspektiflerden bakmamızı sağladığınız için teşekkür ederiz. Her çocuğun bu eğitimi almış bir öğretmen tarafından eğitilmesi dileğiyle…

Duygu YALÇIN  /  Mucit Panda İşletme sahibi - İstanbul  

 

Oyunların her birini keyifle oynadım. Kurallarını, farklı oynama stillerini sindirerek öğrendiğime inanıyorum. Öncesinde Akıl&Zeka Oyunları eğitimi almıştım ancak bu denli eğitici bir eğitim değildi. Oyunları neye göre sıralayıp programlamayı, neye göre yapacağımı, hangi oyun ile hangi kazanıma hitap edeceğimi, ölçme-değerlendirmeyi nasıl yapacağımı öğrendim. Güler yüzünüz ve inceliğiniz için teşekkür ediyorum.

Gülbanu MUTLU  /  Sınıf Öğretmeni 

 

Oyunların interaktif bir ortamda üzerine konuşularak oynanması çok faydalı oldu.  Oyunların ana fikirlerinin gerçek hayata aktarılabilir olması çok önemliydi.

Solmaz UĞURLAR YILDIRIM  /  Metalurji ve Malzeme Müh.-Kaan ve Uras’ın annesi :)

 

Eğitimde gösterilen oyunlardan bazılarını kendi sınıfımda da uygulamaktayım. Ancak bu kadar derinlemesine hangi oyunun hangi düşünme becerisine ağırlıklı olarak katkısı olduğu noktasında kendi açımdan bilgilendiğimi düşünüyorum.  Bu ayrıntıları detaylı bir şekilde öğrenmek gerek. Gerek çocukları tanıma, gerekse gözlem ve değerlendirme açısından ufkumu açtığınızı söyleyebilirim. Çok eğlenceli, verimli ve önemli iki gün geçirdim. Sizlere çok teşekkür ediyorum.

Şahika TORAN  /  Gelincik Anaokulu Okul Öncesi Öğretmeni 

 

Eğitimde hem bilişsel hem de sosyal-duygusal gelişimi destekleyen oyunların olması çok etkileyiciydi. Ayrıca eğitimin planlanması, bilimsel araştırmalara yer verilmesi çok iyiydi. Eğitmenler alanlarında çok yetkindi. Çok detaylı ele alınmış bir programdı. Emeklerinize sağlık, teşekkür ederiz.

Özge KIVANÇ  /  Eyüboğlu Eğitim Kurumları Okulöncesi Öğretmeni ve Zümre Başkanı  

 

Beni A’dan Z’ye her şey çok etkiledi. Kendim için ürünleri satarken, oyunları nasıl anlatmam gerektiğini; çocuklar üzerindeki yararları ve sonucunda neler ortaya çıkabileceğini öğrendim.

Leyla ÇOLAK / ERC Kırtasiye işletme sahibi - Bursa

 

Beni en çok etkileyen yanı, her oyunun bireyin farklı özelliklerini geliştirdiğini fark etmem oldu. Akıl oyunu seçimi  yaparken birçok etkiyi gözden geçirmek gerektiğini  anladım. Eğitimin teorik alt yapısı, müfredat oluşturma basamakları ve özellikle her oyunun nasıl zenginleştirileceğinin anlatıldığı bölümler çok yararlı.

Oğuzhan KÖSE  /  Özel Çakabey Okulları Bilim ve Yaratıcı Programlar Koordinatörü- Astronom 

 

Keşke bir öğretmen olsaydım da öğrencilerimdeki değişimi gözlemleyebilseydim, gelişmelerini bu programdan sonra takip ederek keyif alsaydım, dedim. Ancak eminim ki ben de öğrendiklerimi hayatımda uygulayacağım. Teşekkürler.

Duygu DÜNDAR / Yağız ve Yiğit’in annesi :)

 

Oyun oynamak hiç bu kadar yararlı olmamıştı!

Ebru BALOĞLU  /  Sınıf Öğretmeni Özel Bahçeşehir Neslin Değişen Sesi Okulları  

 

En çok etkileyen nokta her yaşa hitap edebilmesi ve en küçük yaş grubuna bile inebilmesiydi. 8 yaştan itibaren bu oyun dünyasına giren bir  öğrenci (çocuk), hayatta da aynı aşamalardan geçerken bu yöntemleri kullanarak engelleri aşabilecek ve kişilik olarak da gelişecektir. Sizlere teşekkür ederim.

Deniz SAY  /  Fransızca Öğretmeni-Ölçme Değerlendirme Etüt Md Yrd - Özel Bahçeşehir NDS Okulları

 

Oyun Temelli Öğrenme Programı’nın hayatın her aşamasında kullanılabileceğini gördüm. Edindiğim bilgileri meslek hayatımın her safhasında kullanacağım. Bütün öğretmen arkadaşlarıma burada verilen eğitimi önerebilirim. Bana çok şey kattığına eminim.

İnci ÖZTOPRAK / Özel Ege Lisesi – İzmir - Sınıf Öğretmeni  

 

Sınıfta öğrencilerimize, günlük hayatta çocuklarımıza, akrabalarımıza veya arkadaşlarımıza bile bu oyunları oynatıp, her birinden farklı farklı dersler çıkarılabileceğini fark ettim. Teori ve oyunun iç içe geçmiş bir şekilde olabileceğini ve hatta böyle daha kalıcı olduğunu gördüm. Eğitim süresince hiç sıkıcı bir an bile olmadı.  Katıldığım seminerler içindeki en yararlı seminer olduğunu, her insanın böyle güzel eğitimler, bilgiler alması gerektiğini düşünüyorum.

Burcu SARIYER AY / Özel İzmir Türk Koleji Marmaris Kampüsü – Matematik Öğretmeni 

 

Özellikle akıl oyunlarının ders işleyişine nasıl dahil edileceğini daha net içselleştirdim. Ayrıca her zaman değerlendirme kısmının boşluk olarak kaldığını düşünmekteydim. Verdiğiniz eğitimde; oluşturduğunuz değerlendirme formlarını oldukça yararlı buldum.

H.Sena ABAR / Özel SANKO Okulları - Anasınıfı öğretmeni 

 

Yaptığınız şey başarılı bir oyuncu yetiştirmek değil: Güçlü bireyler yetiştirmek. Başkasına faydalı olabilecek bireyler yetiştirmek. Bu oyunları hızlı bir şekilde çok insana ve çok çocuğa ulaştırmamız lazım. Bu işin bir sosyal sorumluluk projesi olması lazım.

Mehmet DUMAN  /  LittleBookWorms Kitabevi-Bursa  

 

Her türlü detayı düşünülmüş, çok konforlu, eğlenceli, öğretici ve kalıcı bir eğitimdi. Eğitimciler aynı zamanda uygulayıcılar olduğu için yaşamın içinden karşılaşabileceğimiz örneklendirmeler çok güzel yapıldı. Katılımcıların fikirlerine ve yaratıcı düşünmelerine fırsat verilip, aktif katılımları yoğun sağlandı.

Fatma Servet KUDAY / YA-PA Gaziantep–Çocuk Gelişimi ve Okul Öncesi Eğitmeni 

Samimiyetiniz, sıcaklığınız, bu işi severek yaptığınız çok belli bu da benim daha çok istekli dinlememe sebep oldu. Bu kadar kapsamlı bir eğitim beklemiyordum, çok eğlenceli geçti. Oyun oynamanın yaşı olmadığını, her yaşa hitap ettiğini gösterdiniz. İyi ki katılmışım.

Zeynep BAYSAL / Ünv.öğrenci (Okul Öncesi Öğretmenliği) 

 

Gelirken oyunları öğrenip sertifika alıp döneceğimi ve bana çok bir şey katmayacağını düşünüyordum ama beni oldukça    şaşırttılar. Kişisel gelişimim üzerinde çok faydalı olduğunu ve kendime de çok şey katabileceğimi görmüş oldum. Sertifika her yerden alınır ama iyi bir eğitim ve güzel bir deneyim için çok yararlı. Eğlenerek ve öğrenerek zamanın nasıl geçtiğini      anlamadığım bir eğitim oldu.

Sümeyye HASGÜL / Ege Üniversitesi GVO Fethiye Kampüsü – Matematik Öğretmeni 

 

Analitik düşünme, strateji, hız, zamanı kullanma, kurallar gibi okulda çocuklara kazandırmaya çalıştığımız kavramların oyunlar ile kolayca öğretilebileceğini gördüm.

Hüsamettin TAŞCI / Özel İzmir Türk Koleji Marmaris Kampüsü – Matematik Öğretmeni 

 

Oyunları detaylı tanıdım. Güzel ve karşıt fikirler duydum. Farklı bakış açılarını tecrübe edindim.

Gazi UMDU / Zekalab –Antalya  - Kurucu ve Eğitmen  

 

Yaşayarak ve görerek oynamanın keyfini bir çocuk gibi hissetme imkanı buldum. Ortamdaki atmosfer özellikle herkesin ilgisi ve dikkati beni çok etkiledi.

Gülizar BEKEN / Gaziantep Nazire Eruslu Anaokulu – Okulöncesi Öğretmeni 

 

Eğitimde beni en çok etkiledi diyeceğim belirli bir yer yok, her kısım ve eğitimin her anı etkiledi.

Aysun Yılmaz – Okulöncesi Öğretmeni

 

Çok keyifli bir eğitimdi, bir gün daha olsa yine istekle katılabilirdim, bütün oyunları oynamak ve bilmediğim başka detayları öğrenmek isterdim.

Aylin İNCE  /  Looby Loo İşletme Sahibi -İzmir

 

Çocuklarımızın oyun adı altında oynadıkları ve öğrendikleri kazanımların çok değerli olduğunu gördük ve öğrendik.

Özge Kavruk KAYITKAN  /  Beden Eğitimi Antrenörü

 

Eğitimde beni en çok düşünce becerileriyle oyunların eşleştirilmesi etkiledi. Oyunlara farklı bir açıdan bakışı öğretti. Okulda öğrendiklerimin somut hali oldu. Okullarda kazandırılması gereken kazanımların, bu oyunlarla sağlanması daha etkili ve daha eğlenceli bir o kadar da daha kalıcı olacaktır.

Tuğba YILDIZ  /  Okul Öncesi Öğretmeni 

 

Oyunlardan maksimum fayda edebileceğim bir sistem geliştirmem için ihtiyacım olan tüm verilere bu eğitim sayesinde ulaştığıma inanıyorum. Bu anlamda beklentilerimi karşıladı. İki günlük eğitim süresinde kullanılan yöntemlerin, oyunların oynanması için kullanmamız beklenen süreci bire bir yaşatmasından çok etkilendim. Bu durum, yaşayarak öğrenmeme ve edindiğim bilginin kalıcılığına katkı sağladı.

Seçil DİKÇE  /  Sumo Oyuncak ve Çocuk Gelişim Ürünleri Mağaza Yöneticisi 

 

Bilişsel ve gelişimsel kazanımların oyunların kazanımlarıyla etkin örtüşmesi çok etkileyiciydi.

Hülya TOKUÇ  /  Çocuk Gelişim Uzmanı 

 

Oyunların üst düzey düşünme becerileri ile ilişkilendirilerek sunumu, oyunların çocuklar ve ilerdeki yaşantılarındaki becerileri üzerindeki etkisini somutlaştırdı.

Ezgi MERAL YAMAN  /  Şehit Vedat Barceğci İlkokulu Anasınıfı Okul öncesi Öğretmeni 

 

Eğitimin her noktası ve her anı çok etkili ve yararlıydı. Her teorik bilginin, oyunla bağdaştırılarak uygulamalarının olmasının çok etkili ve yararlı olduğunu düşünüyorum.

Lebibe ÇOKDOLU  /  Okul Öncesi Öğretmeni  

 

Oyunun çocuğun hayatında (çok önemli) yemeden içmeden bile önemli olduğunu hatırladım. Ailelerin etkinlik peşinde koşmak yerine haftada iki gün bu  oyunları oynamalarını isterdim. Aydınlanma için teşekkür ederim.

Perihan UZUN  /  Sınıf Öğretmeni – Özel Bahçeşehir Neslin Değişen Sesi Okulları

 

Özgüveni yetersiz olan öğrencilerimin oynayarak-eğlenerek bu olumsuz durumlarını zorlanmadan, kendilerine baskı hissetmeden olumlu hale getirebilecekler. Önyargıya sahip olan öğrencilerim seçilen uygun oyunlara bu kalıplarından kurtulup daha hoşgörülü olabilecekler. Öğrencilerim arasında iletişim, paylaşım, işbirlikçi çalışmalar artacak. Bu ve buna benzer diğer olumsuz durumları bu oyunlarla en aza indirmeyi ya da tamamen olumlu hale getirmeyi hedefliyorum. Teşekkür ederim.

Deniz BACALAN  /  Fen Bilimleri- Özel Bahçeşehir Neslin Değişen Sesi Okulları 

 

Oyunların dönüştürülebilir ve ders müfredatına uyarlanabilir olması çok önemli bir nokta.  Grup oyunlarında grup içerisinde yaşanan olumlu iletişimin sınıf içinde de yaşanacağını düşünüyorum.

Filiz GENÇ KAYA/ Sosyal Bilgiler – Özel Bahçeşehir Neslin Değişen Sesi Okulları 

 

Oyunların çocuğun bir çok gelişim alanında ilerlemesini sağlayacağını daha iyi anladım. Bu oyunların düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimini ne kadar kolaylaştırdığını …

Derya Yüce, Kurum sahibi, Minik Meyveler Anaokulu

 

Tüm kutu oyunlarının bütüncül öğrenmeye ne kadar etki ettiği ve öğrencinin gelişimindeki etkisi…

Meltem Ökten, Açı Okulları Okul Öncesi, Okul Müdürü -Levent

 

 

The approach can be applied to many areas of learning.

Wendy Aydın, Açı Preschool, Head of School - Bahçeköy

 

 

The whole presentation met my expectations... Overall  I am sure it made me and my teachers to understand that students will improve in many areas by “playing games”.
It is not always necessary to have woksheets!

Leda OlgundemirAçı Preschool, Head of School – Kemerburgaz

 

 

The alternative ideas for the games were useful and transferrable to our own resources…

Sam Briggs, AÇI Okulları, Preschool Class Teacher

 

We always use games for children’s development, but this seminar gave more conscious about what we are doing, how we can use games more effectively, appropriate with the development aims.

Nilgün Oğuz, AÇI Okulları, Preschool Class Teacher

 

Well researched and presented…

Shereen Hamed, AÇI Okulları, Preschool Class Teacher

 

Everything was well rounded and very thought out.

Avery Martens, AÇI Okulları, Preschool Class Teacher

 

When I play a game, I will see it in a totally different way. I realise I can use games to teach essential skills valuable for children all their life. The game is the tool to teach the skill.

Esra Bozkurt, AÇI Okulları, Preschool Class Teacher and Team Leader

 

 

Playing the games… Information about different ways to play the games for different ages and levels… Also, the skills gained through games…

Claire Howe, AÇI Okulları, Preschool Teacher

 

 

Skill based education and raising awareness… Creating productive environment…

Sesil Yazıcıyan, AÇI Okulları, Preschool Class Teacher

 

 

…explanation of the skills and thinking areas where they refer to… How and where to start teaching these skills from the age 3.

Selin Oğuzoğlu, AÇI Okulları, Preschool Class Teacher

 

Eğitmenin hakimiyeti, iletişim becerisi, zaman planlamasının iyi olması; oyunların orijinalliği ve çocuk için bireysel ya da grup uygulamalarına göre desteklediği, güçlendirdiği ve gerçekleştirdiği beceriler; oyun konularının özellikle çocuğun yaşam becerilerine yönelik temel kazanımlar içermesi etkili ve yararlıydı.

Ayşegül NALBANTOĞLU  /  Hacettepe Ünv. Beytepe Anaokulu Çocuk Gelişim ve Eğitimi Uzmanı  

 

Öğrencilerin keyifle öğrenmelerini sağlayarak oyunları farklılaştırak da başka becerileri desteklemeyi ve yaratıcılıklarını arttırmayı yararlı buldum.

Fatma Yasemin Aykol         Rehber Öğretmen, Nesibe Aydın Antalya Okulları